Tomaszów Lubelski - Siwa Dolina - Rabinówka - Podlesina - Chyże - Bełżec - Tomaszów Lubelski - pętla rowerowa

Opisana tutaj trasa to przewidziana na około 2 godziny przejażdżka, gwarantująca zróżnicowany teren i ciekawe widoki. Zaczynamy jak zwykle w Tomaszowie Lubelskim, skąd ulicą Żwirki i Wigury docieramy na stadion i dalej na Siwą Dolinę.

• Średni czas: 2h 20 min
  • Długość trasy: 29 km
  • Ograniczenia wiekowe: brak
    (dzieci bezwzględnie pod stałą opieką dorosłych)
  • Polecana pora roku: wiosna, lato, jesień

Z lasów Siwej Doliny kierujemy się na ul. Leśną w Tomaszowie, tam skręcamy w lewo i wjeżdżamy na trasę prowadzącą do Rabinówki. Drogą asfaltową dojeżdżamy do końca miejscowości, gdzie skręcamy w lewo. Przez około 500 m prowadzą nas znaki prowadzące do Gospodarstwa Agroturystycznego Rogowe Kopce. Dalej zmierzamy w kierunku lasu. Tutaj jesienią napotkamy wielu grzybiarzy.

W Podlesinie skręcamy w lewo, zgodnie z kierunkiem czerwonego szlaku rowerowego. Kiedy dojedziemy do miejscowości Chyże, warto zatrzymać się na chwilę przy kaplicy św. Antoniego.

Zamość - Zalesie - Suchowola - Krasnobród - Tomaszów Lubelski

Sezon wakacyjny 2014 w pełni. Korzystając z możliwości, jakie dają roztoczańskie szynobusy, proponujemy dzisiaj wycieczkę, która pozwala poznać Roztocze lepiej niż kiedykolwiek. Start i początek wycieczki to Tomaszów Lubelski. Tutaj wskakujemy na rower i wyruszamy...

• Średni czas: 1h 15 min podróż szynobusem + około 7h rowerem
  • Długość trasy: 140 km, z czego około 70 km pokonujemy szynobusem
  • Ograniczenia wiekowe: brak
    (dzieci bezwzględnie pod stałą opieką dorosłych)
  • Polecana pora roku: lato (ze względu na sezonowe kursowanie szynobusów
  • Koszt: bilet na szynobus dla 2 osób + 2 rowery (30 + 14 zł) 44 zł

Kierujemy się najpierw w stronę stacji kolejowej w Bełżcu. W oczekiwaniu na przyjazd pociągu możemy odwiedzić jeszcze ciekawe miejsca w okolicy, np muzeum utworzone na miejscu Niemieckiego Obozu Zagłady. Przyjazd pociągu według rozkładu przewidziano na godzinę 9:46.

Podróż pociągiem przez Roztocze, jeśli odbywamy ją pierwszy raz, jest ciekawym przeżyciem. Choć co prawda odwiedzamy te same miejscowości, to patrzymy na nie ze zupełnie innej perspektywy. Kolej to także kontakt z dzikimi zakątkami Roztocza. Często pełna niespodzianek i fantastycznych krajobrazów, o których wiele osób nie miało pojęcia.

Frampol i Park Lasy Janowskie na rowerze

Korzystając z wyjazdu w okolice Biłgoraja, postanowiliśmy odwiedzić wschodnią część Parku Lasy Janowskie, o której słyszeliśmy wiele ciekawych uwag i zachęcających spostrzeżeń.

Za punkt startu obraliśmy Frampol. Tam, na rynku, zdejmujemy rowery z bagażnika i ruszamy.

Cel podróży: "pokręcić się po okolicy", poznać częściowo Park Lasy Janowskie.

Dystans: około 30 km.

Choć z rynku można wyjechać czary szlakiem prowadzącym do Janowa Lubelskiego, my udaliśmy się najpierw ul. Janowską w kierunku zachodnim, a potem na południe. Droga zaprowadziła nas prosto przez łąki do lasu, a wśród zabudowań trafiamy na wspomniany wcześniej czarny szlak. Przez kilka kolejnych kilometrów podążamy właśnie nim.

Ponieważ Janów Lubelski nie był naszym celem, w okolicach Zdzisławic opuszczamy czarny szlak i udajemy się dalej na południe. I jak się okazało, była to właściwa decyzja, ponieważ trafiliśmy tam na niesamowite bory sosnowe. Te magiczne lasy pozostaną długo w naszej pamięci. Niesamowite powietrze, piękne drzewa, idealna trasa rowerowa - czegóż więcej potrzeba do szczęścia? Piękno Roztocza w całej okazałości.

Tomaszów Lubelski - Susiec - Grabowica - Tomaszów Lubelski - pętla rowerowa

Są na Roztoczu trasy rowerowe, które obowiązkowo przejechać musi każdy szanujący się rowerzysta. Jedną z nich jest fragment czerwonego szlaku łączący Tomaszów Lubelski oraz Susiec. Odcinek ten liczy około 15 km. Choć całość przebiega po drodze asfaltowej, dzięki wydzielonej dla rowerzystów ścieżce można się tam poruszać stosunkowo bezpiecznie. Stąd też napotkamy całe rodziny z dziećmi, które spędzają aktywnie wolny czas.

Cała trasa to około 42 km. Zatem w drogę!

Z Tomaszowa Lubelskiego wyruszamy ze skrzyżowania ulic Lwowskiej oraz Sienkiewicza. Od razu znajdziemy tam drogowskaz informujący nas, że jest to trasa w kierunku Suśca. Kiedy miniemy zabudowania wjedziemy do lasu, który będzie nam towarzyszył już prawie do samego celu.

Pierwszą miejscowością, jaką napotkamy będzie Łosiniec, a następnie Wólka Łosiniecka. Tutaj znajdziemy kilka ładnych dróżek, które też warto przejechać rowerem. Znajduje się tutaj także zabytkowy cmentarz, przy drodze w kierunku wsi Zawadki. Przed Suściem miniemy jeszcze Koszele.

Po około 15 km dojeżdżamy do Suśca. Już na początku witają nas wyrzeźbione figury filmowych bohaterów z polskich filmów - Kargula i Pawlaka. Blisko stąd nad szumy na rzece Tanew, Rezerwatu Czartowe Pole czy też Wzgórze Kościółek.